Modern och hållbar sponsring - en introduktion. Digital:
Hur tänker sponsorer kring motiv och drivkrafter till att sponsra idag? Vi presenterar motiv som sponsorer efterfrågar och ger exempel på hur olika företag skapar nytta och värde i sina sponsorskap.
Sidan uppdaterades: 1 juli 2025
Är du ansvarig för er förenings sponsorarbete? Då är det här ett bra tillfälle att öka på din kunskap. Du får konkreta tips för att utveckla struktur och långsiktighet i ditt arbete.
Utbildningens innehåll:
Vad innebär hållbar sponsring?
Kommersiella värden att erbjuda.
Sponsorernas motiv till att sponsra.
Konkreta tips för att utveckla ert sponsorerbjudande.
Om föreläsaren
Frans har arbetat med sponsring och sportmarknadsföring i 20 års tid. Han har bland annat drivit yrkeshögskoleutbildningen Sports Marketing där han utbildat över 300 studenter. Frans är också en av författarna till boken Hållbar sponsring som gavs ut 2018 och blev 2019 nominerad till Årets Marknadsföringsbok.
Plats:
Digital
Datum:
onsdag 10 september 2025
Starttid:
Kl. 18.00
Sluttid:
Kl. 20.00
Anmälan:
Senast tisdag 9 september 2025, kl. 23.30
Sidan publicerades: 1 juli 2025
Kontakt

Anette Ellefsen
Administratör
Ansvarsområde: Utbildningar och föreläsningar kring föreningskunskap och evenemang, föreläsare