Skatteverkets webbseminarium: Idrottsföreningen som arbetsgivare

Ni som idrottsförening kan i vissa fall behöva registrera er som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter när ni betalar ut ersättningar till idrottsutövare eller andra anställda.

Sidan uppdaterades: 14 mars 2025

Vi ger dig förutsättningar för att du ska kunna göra rätt och svarar på dina frågor du har möjlighet att ställa via en chatt under hela sändningen.

Under webbseminariet får du information om bland annat:
- Vem som ska registrera sig som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter.
- Vad ”halva prisbasbeloppsregeln” innebär.
- Vad som gäller för arvoden, reseersättningar, tävlingsvinster, förmåner etc.
- Hur du gör för att lämna arbetsgivardeklaration till Skatteverket.

Plats:

Digitalt

Datum:

onsdag 19 mars 2025

Starttid:

Kl. 14.00

Sluttid:

Kl. 15.30

Anmälan:

Senast tisdag 18 mars 2025, kl. 23.30

Sidan publicerades: 14 mars 2025

Kontakt

Anette Ellefsen

Administratör

036-34 54 49

Ansvarsområde: Utbildningar och föreläsningar kring föreningskunskap och evenemang, föreläsare